Lidé nově otevřenou vozovku na Třebíčské ulici kritizují
Přeložka silnice je hotová. Od pátku se jezdí po nové vozovce na Třebíčské ulici.
Namísto zatáčky jedné, jsou hned tři. Řidiče jedoucí od Třebíče upozorňuje značka na změnu režimu provozu.
Ulice Třebíčská se za mostem přes železnici nyní stáčí doleva, na rozdíl od dřívějška, kdy se jelo rovně a posléze jednou zatáčkou pokračovalo dolů do města. Nyní vozidla projíždějí přes areál bývalých technických služeb, kde v poměrně krátkém a nutno dodat, že i strmém úseku musejí zdolat hned tři zatáčky. I přes to, že je komunikace v provozu krátkou dobu, nasbírala již mnoho kritiky. Lidé se obávají průjezdu zejména v zimním období. Podle vyjádření odborníků jde o klesání vozovky, která je podle předpisů.
Zastupitelé města Velké Meziříčí nad uvedenou stavbou diskutovali a zejména ti noví se ptali, proč se zmíněné propojení staví a kdo to vymyslel. Odpověď nabídl jeden z přítomných občanů, který řekl, že to navrhl bývalý starosta Radovan Necid, jenž měl zároveň objednat před několika lety i projekt.
Důvod? Napojení na tzv. malý obchvat
Důvodem mělo být napojení této vozovky na takzvaný malý obchvat, který měl podle původního územního plánu vést Čechovými sady, dolů na plochu Svitu, kolem katovny. Někteří zastupitelé navrhovali, aby se uvedené propojení nerealizovalo a stavba byla zastavena. Na to jim vedoucí stavebního odboru A. Kozina řekl, že by město muselo platit pokutu firmě, která zakázku získala a začala již stavět. Takže by prý bylo dražší stavbu zastavit, než ji dokončit.
Celou diskuzi si lze přehrát na webu města ze záznamu, který je publikován na stránkách města i Kraje Vysočina.
Město popisuje uvedenou stavbu následovně:
„Přesně týden byla uzavřena místní komunikace Třebíčská v úseku za křižovatkou s komunikací Nádražní včetně křižovatky s Družstevní až za most přes železnici. Důvodem byla stavba přeložky místní komunikace přes areál bývalých technických služeb, která je důležitá k dalšímu rozvoji lokality. Přínosem stavby je možnost dopravního napojení stávajících i nově plánovaných staveb lokality, jejich napojení na technickou infrastrukturu a také lepší zajištění zvýšené bezpečnosti při dopravním a pěším provozu v dané lokalitě, která bude uvažovaným budoucím rozvojem území navýšena.“
Co přesně je myšleno rozvojem území, odpověděla pro náš týdeník tisková mluvčí města Michaela Hudková:
„Stavba nové komunikace slouží k napojení stávajících i nově plánovaných staveb v lokalitě (myšlena zejména nově plánovaná služebna Policie ČR a bývalá budova určená pro městskou policii) a i k jejich napojení na inženýrské sítě, tj. technickou infrastrukturu.
Jinak stavba byla vyprojektovaná k tomu příslušným projektantem, splňuje příslušné předpisy a je povolená se všemi potřebnými stanovisky a vyjádřeními dotčených orgánů (např. Policie ČR – dopravní inspektorát). Dále byl tento záměr opakovaně potvrzován různými usneseními ze strany rady města či zastupitelstva města, a to zejména usneseními týkajícími se uvolňování příslušných finančních prostředků z rozpočtu města.“
Z původní silnice má být parkoviště
Původní silnice vedoucí kolem „Obšilovy vily“ (viz snímek) bude patrně sloužit jako parkoviště. „Zatímní návrh je, aby původní vozovka byla nějakým způsobem využita,“ uvedl pro týdeník ML vedoucí odboru dopravy Jiří Pospíchal, „nejvhodnější varianta se jeví ta, aby v místech bylo vybudováno parkoviště. Město jedná s vedením COOPu, které by parkovací místa uvítalo.“
Podle Pospíchalových slov by parkovací stání mohlo být šikmé. Samozřejmě musí být zbudováno dle příslušných norem. „Rád bych, kdyby se to stihlo do prázdnin,“ dodal vedoucí odboru MěÚ Velké Meziříčí.
Připravila: redakce ML
Názory obyvatel
„Někdo to vymyslel a určitě někdo schválil. Asi by si to měl zaplatit. Vyhozené peníze. V zimě bude první na raně bývalá budova Svitu,“ okomentovala novou spojovací komunikaci jedna ze čtenářek Facebooku, další se ve stejném duchu přidávali: „Je to hloupé, příliš úzké pro velká auta. Zadkem busu kroužíte pořád v protisměru. Je to jen pro osobní vozy. Katastrofa. Jak to mohla policie schválit? Vy jste se v tom Mezu zbláznili. Máte malý kruháč pro velké vozy a teď jste tomu nasadili korunu. Autobusy by měly přestat obsluhovat všechny zastávky kolem města a jezdit rovnou z obchvatu na nádraží a pak hned ven. Kamiony tudy nesmí, krom zásobování, ale na autobusovou dopravu vaši radní taky zapomněli. Ještě je čas ten paskvil upravit.“
Jan Koten, znalec díla Vinnetou, se vyjádřil kupříkladu takto: „Třeba je to stejné jako ve filmu Vinnetou: Kdo povolil změny? Tou změnou ušetříme spoustu peněz. Kdo je to – my –? Já! Frederick Santer!“
Dr. Koten připojil navíc i domněnku k tomu, proč byla tato silnice zbudována: „Na hony v tom cítím přípravu na tzv. malý obchvat, který zřejmě povede dolů přes Čecháky a vyústí dole někde za bránou (a který už byl snad vyjmut z územního plánu) - a asi i zlikviduje parčík u brány. Rád si počkám, zda se nepletu.“
Našel se ale například i jeden z názorů bv opačném duchu. „Mně to tak hrozný nepřijde nebo teda nevím, kde kdo jezdí, ale je spoustu mnohem horších/nebezpečnějších úseku zatáček a kopců. Kdo si netroufá, muže to vzít okolo anebo vrátit řidičák... mně to osobně přijde lepší, jak předešlá zatáčka, ale názor je názor…“ (Vybráno z FCB Medřičské listy)
Budovu v areálu určenou původně k demolici město prodává
Nízkou jednopatrovou budovu, která měla být stejně jako celý areál původně zbourána, nyní město Velké Meziříčí nabízí k prodeji.