Zastupitelé chtějí vrátit průjezd po Třebíčské původní zatáčkou
Velkomeziříčští zastupitelé na svém zasedání v úterý 14. května 2019 odhlasovali záměr vrátit průjezd po Třebíčské ulici na původní trasu – tedy na bývalou komunikaci kolem Obšilovy vily. Investice do uvedeného projektu, který zahrnuje jak vozovku, tak kanalizace, chodníky, osvětlení, napojení sítí apod. se pohybuje ve výši kolem 14,5 milionů korun. O výstavbě rozhodlo tehdejší zastupitelstvo města.
„Dlouze o tomto bodu diskutovali a následně hlasovali celkem o třech bodech, které souvisí se současným stavem komunikace Třebíčská. Všechny navržené body byly přijaty ve většinové shodě zastupitelů, tedy usnesení byla přijata počtem: sedmnáct, sedmnáct, třináct hlasujících pro schválení,“ potvrzuje oficiální vyjádření město na svém webu, „zastupitelé prvním projednávaným bodem konstatovali nespokojenost se současnou podobou komunikace. Výsledkem druhého hlasování je zajištění uvedení dopravního režimu na ulici Třebíčská do stavu před vybudováním přeložky, které bylo uloženo starostovi města. Posledním projednávaným bodem k této problematice bylo zadání vypracování odborného posudku specialistou – soudním znalcem. Cílem posudku je zhodnocení, zda je v pořádku navržené projekční řešení a následná realizace ‚esíčka‘.“
Třebíčská je ode dneška znovu uzavřena. Kvůli reklamaci
Stále je však jisté, že komunikace od středy 22. do neděle 26. května projde fází oprav uplatněných v rámci reklamačního řízení, tedy opětovným uzavřením. Následovat bude vypsání výběrového řízení na projektovou dokumentaci vrácení místní komunikace Třebíčská zpět do původního směru a samozřejmě do budoucna s ním spjatá realizace, na které se zastupitelé shodují. S průjezdností původní trasy si ovšem budeme muset počkat až po realizaci nového projektu. Do té doby bude využíváno „esíčko“, které by do budoucna mohlo sloužit jako obslužná komunikace nejen strážníkům státní policie.
Necid předvedl vrchol demagogie, míní kolega zastupitel
V průběhu diskuze se opětovně někteří zastupitelé ptali, proč vlastně přeložka zmíněné silnice přes technické služby vznikla. A to i ti, kteří v zastupitelstvu působí mnoho let. Poté, co zjistili, že původním záměrem bylo napojení na tzv. malý obchvat, čehož byli hlavními strůjci zastupitel Necid (bývalý starosta, TPM) a vedoucí stavebního odboru Kozina, se v diskuzi někteří neubránili kritice. K tomu je navíc vyprovokovalo prohlášení R. Necida, a sice, že i klub TPM, tedy i on, navrhuje vrátit se k původní zatáčce. Vzhledem k informaci o možném vypuštění malého obchvatu z návrhu nového územního plánu, pak Necid prohlásil: „Jsem rád, že jsme tady slyšeli, že malý obchvat nevznikne. A souhlasím, aby byly v provozu obě silnice.“ Na jeho slova zareagoval zostra i sám starosta. „Jelikož nejsem Radku jako Ty a nešpiním ostatní – to za Tebe dělají jiní, kteří mě, paní místostarostku a kolegu Kozinu špiní na jednom webu–, tak neudělám to, abych tady přečetl některé věci…,“ uvedl starosta Josef Komínek (ČSSD) a ukázal papír se zápisy z některých jednání, které Necid absolvoval. „Kdybych to tady přečetl, nevím, jak by ses k tomu postavil. A možná by to Tvoje kolegy zarazilo,“ řekl mimo jiné Komínek, „ale není to můj styl.“
Proti Necidovým výrokům se také ohradil například zastupitel Pavel Blažek (ČSSD) či Tomáš Rapušák (Meziříčské fórum). „Radovane, tak tohle byl vrchol demagogie,“ řekl mimo jiné T. Rapušák, „za tohle by Ti narostl nos jako Pinocchiovi a byl by pět metrů dlouhý. Vždycky, když Pinocchio lhal, tak mu narostl nos.“
Také někteří opoziční zastupitelé, nováčci v místní politice, se ohradili: Alexandros Kaminaras (Společně VM) se zeptal směrem k A. Kozinovi, proč se nyní k věci nevyjadřuje, když jim přeložku silnice před časem tak vychvaloval a vehementně projekt bránil, a kolega Tomáš Bílek lakonicky prohlásil: „Je potřeba na rovinu si říct: Podělalo se to, a chceme hledat řešení, jak to napravit.“
Připravila: redakce ML