Nový vlakový jízdní řád na rok 2022 v Kraji Vysočina platí od 12. 12.

vlakV neděli 12. prosince 2021 začne platit nový železniční jízdní řád. Rozsah regionální dopravy Českých drah objednaný Krajem Vysočina zůstane na stejné úrovni jako v současném grafikonu.

Na většině tratí pojedou vlaky podobně jako v současnosti, k drobným úpravám dojde na tratích 240 Jihlava – Třebíč – Náměšť nad Oslavou – Brno a 241 Okříšky – Moravské Budějovice – Znojmo. Bude také rozšířena platnost integrovaného dopravního systému VDV o některé úseky na hranicích se sousedním Středočeským a Jihočeským krajem. Nový jízdní řád bude platit až do 10. prosince 2022.
Objednávka regionálních spojů na území Kraje Vysočina zůstane v jízdním řádu 2021/2022 na stejné úrovni jako v současném grafikonu. Regionální spoje na území kraje ujedou 4,4 mil. vlakokilometrů. V regionu bude denně vypraveno v průměru 408 vlaků v pracovní dny a 288 v nepracovních dny. V celoročním průměru se jedná o 374 vlaků denně.
S platností od 12. prosince 2021 dochází k rozšíření IDS VDV. Do integrovaného systému budou nově zařazené úseky Chřenovice – Zruč nad Sázavou zast. (trať 212), Obrataň – Tábor (trať 224), Slaviboř – Dačice město (trať 227), Golčův Jeníkov – Čáslav (trať 230) a Moravské Budějovice – Jemnice (trať 243, dopravce Railway Capital).

Změny v dálkové dopravě Českých drah na území Kraje Vysočina

U dálkových vlaků nedochází v jízdním řádu 2021/2022 k významným změnám. Na všech linkách Českých drah, včetně těch, které vedou přes Kraj Vysočina, zůstává zachován současný rozsah provozu a jen minimálně, v řádu několika minut, se upravují cestovní doby a časy odjezdů a příjezdů.
Viditelná změna nastane u řazení souprav dálkových vlaků. České dráhy se totiž ve velké míře pustí do náhrady starších vozů, tzv. „koženek“, v obyčejných rychlících. Část „koženek“ zmizí z plánovaných oběhů v mnoha vlacích a nahradí je klimatizované vagóny s řadou služeb, jako jsou Wi­‑Fi nebo zásuvky na dobíjení cestovatelské elektroniky. Většina rychlíků tak nabídne vozy s komfortem vlaků EC/IC. Kvalitativní změnu zaznamenají cestující zejména v rychlících „Vysočina“ z Brna přes Žďár nad Sázavou a Havlíčkův Brod do Prahy.
Tam odstaví České dráhy nejvíce starších vozů a nahradí je moderními vagóny.

Přehled změn v regionální dopravě Českých drah v Kraji Vysočina (vybráno)

Trať 240 (Brno –) Náměšť nad Oslavou – Okříšky – Jihlava
Mezi zastávkami Troubsko a Brno­‑Horní Heršpice byla vybudována nová zastávka Ostopovice. S platností od 12. prosince 2021 zde budou nově zastavovat vybrané regionální vlaky linky S4. V souvislosti s otevřením zastávky Ostopovice se u některých vlaků linky S4 mění zastavovací politika v úseku Brno – Střelice.
Dochází k obnovení provozu večerního vlaku v pátek a sobotu s odjezdem v 22:44 ze Zastávky u Brna do Brna hl. n. (Os 4863) a víkendového nočního vlaku nově s odjezdem v 0:05 z Brna hl. n. do Náměště nad Oslavou (Os 4800).
V pracovní dny je nově zaveden vlak Náměšť nad Oslavou – Třebíč s odjezdem v 5:50 z Náměště nad Oslavou (Os 14810).
Vlak s odjezdem v 6:17 z Třebíče do Jihlavy (Os 14812) nově nepojede v neděli.
V pracovní dny je nově zaveden vlak Brno hl. n. – Zastávka u Brna s odjezdem v 18:20 z Brna hl. n. (Os 4844).
Vlak s odjezdem v 5:43 z Jihlavy do Třebíče (Os 14807) nově nepojede v neděli.
Nově je v pracovní dny zaveden vlak Zastávka u Brna – Brno hl. n. s odjezdem v 17:14 ze Zastávky u Brna (Os 4845).
Trať 250 (Brno –) Žďár nad Sázavou – Havlíčkův Brod
První ranní vlak s odjezdem ve 4:22 z Tišnova a příjezdem v 5:17 do Žďáru nad Sázavou (Os 4678) jedoucí v úseku Tišnov – Vlkov u Tišnova pouze v pondělí, nově pojede v tomto úseku v pracovní dny. Z oběhových důvodů dochází ke zrušení protijedoucího ranního vlaku od úterý do pátku se stávajícím odjezdem v 4:00 z Křižanova do Vlkova u Tišnova (Os 4671).
Vlak s odjezdem v 13:02 z Havlíčkova Brodu do Žďáru nad Sázavou (Os 5911) nově zastaví na zastávce Nížkov.
Vlak s odjezdem v 14:24 ze Žďáru nad Sázavou do Havlíčkova Brodu (Os 5918) nově zastaví na zastávce Nížkov.
Dále na této trati dochází pouze k drobným časovým úpravám jednotlivých vlaků. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
Trať 256 (Tišnov –) Nové Město na Moravě – Žďár nad Sázavou
Na této trati nedochází k žádné změně. Počet vlaků ani jejich datová omezení se nemění.
Trať 257 Studenec – Velké Meziříčí – Křižanov
Na této trati dochází pouze k rozdělení vybraných vlaků do dvou tras – trasy v pracovní dny a víkendové trasy. Obě nově rozdělené trasy jsou ve shodných časových polohách. Cílem těchto úprav je zvýšení bezpečnosti provozu na trati se zjednodušeným řízením provozu D3.
-red, zdroj: krú. Více spojů najdete na webu Kraje Vysočina

    Reklama
  • Prodej masa, Vanoce
  • Nábor fotbal
Nahoru